Want to be a music critics

Beautiful Birds - Passenger

【 我们就像美丽的爱情鸟】

在欧洲小镇中 诗人波动着吉他

娓娓的歌声在寂静的街道与高山上丛林间响起

我们就像美丽的爱情鸟

向往蓝色的天际

绿色的森林 你的每一首歌我都知道

只因当你弹起前奏的琴弦

我可以展开翅膀飞向那一抹蓝

歌词:(歌词来源于网易云音乐*本人翻译)

You remember when we were two beautiful birds

你是否还记得 我们曾是一对令人羡慕的情侣

We would light up the sky when we'd fly

当我们走过时 仿佛照亮了天空

You were orange and red like the sun when it sets

你就像夕阳般美丽耀眼

I was green as an apple's eye

而我就像一颗青涩的苹果

You said you loved all the songs that I'd sing

你说你喜欢我唱得所有歌

Like nothing that you'd ever heard

像那些你从未听到过的美妙旋律

and I said I loved you with all of my heart when

我说我要全心全意的对你好

We were two beautiful birds

在我们还是比翼双飞的鸟儿的时候


Remember when we were two beautiful birds

你是否还记得 我们曾一起度过的美好时光

We would sing when the morning would come

在太阳升起时一同歌唱

You were silver and blue like the moon when it's new

你就像那银色的弯月一般

I was gold as a summer sun

我就像那热情的金色太阳

But one day you asked for a different song

但那天你问我一首歌

One that I just couldn't sing

一首我从未弹唱过的歌

I got the melody sharp and the words all wrong

我知道我的旋律 我的言语都是错的

Those were the last days of spring

都是那年春天的事了

To build a nest we pecked feathers from our chests

用我们的心血筑就的小屋

Like a book tearing out every page

就像被撕去所有的页数

We weren't to know that these feathers would grow

我们不知道这值不值得

Into a beautiful cage

为了我们美丽的小屋

评论
热度(18)

© SuperMan·Lee★ | Powered by LOFTER