Want to be a music critics

Society - Eddie Vedder

【一个理想主义者的告白】

 

我曾经历了许许多多  
现在 我似乎明白了什么是幸福  
在乡下恬静的隐居  
尽可能对人们做些简单而有用的善事  
尽管那些人们并不习惯我为他们做了这些  
做一份真正有用的工作  
最后休息 享受大自然 读书 听音乐  
爱戴周围的人  
这就是我对幸福的诠释  

 

歌词:(来源于网易云音乐)

It's a mystery to me
这对我是个难解之谜
We have a greed with which we have agreed
我们总是贪婪索取
You think you have to want more than you need
得寸进尺
Until you have it all you won't be free
沟壑难填
Society, you're a crazy breed
碌碌俗世,光怪陆离
I hope you're not lonely without me
没有我的存在,希望你不会寂寞

When you want more than you have
当欲望多过需要
You think you need
当索取多过需要
And when you think more than you want
你会贪得无厌
Your thoughts begin to bleed
你的思想开始滴血
I think I need to find a bigger place
我得找个更大的空间来存放
'Cause when you have more than you think
因为当你有的比你想象的要多
You need more space
你需要更大的空间
Society, you're a crazy breed
碌碌俗世,疯狂的温床
I hope you're not lonely without me
没有我的存在,希望你不会寂寞
Society, crazy and deep
碌碌俗世,光怪陆离
I hope you're not lonely without me
没有我的存在,希望你不会寂寞
There's those thinking more or less, less is more
凌乱思绪或多或少,少即是多
But if less is more how you're keeping score?
倘若少即是多你又如何累计?
Means for every point you make your level drops
胡思乱想消逝自己
Kinda like it's starting from the top, you can't do that
就像抽离自我,你不能这样做
Society, you're a crazy breed
碌碌俗世,光怪陆离
I hope you're not lonely without me
没有我的存在,希望你不会寂寞
Society, crazy and deep
碌碌俗世,光怪陆离
I hope you're not lonely without me
没有我的存在,希望你不会寂寞
Society, have mercy on me
碌碌俗世,怜悯于我
I hope you're not angry if I disagree
若我不接受希望你不要生气
Society, crazy and deep
碌碌俗世,光怪陆离
I hope you're not lonely without me
没有我的存在,希望你不会寂寞

评论
热度(14)

© SuperMan·Lee★ | Powered by LOFTER