Want to be a music critics

Honeymoon - Lana Del Rey

打雷姐新专辑的第一支单曲《Honeymoon》,虽然这是一首描绘醉生梦死的、缱绻却不甜蜜的蜜月,但是听完之后却有种汗毛都竖起来的感觉,感觉好诡异...

不过我还是挺喜欢打雷姐的歌声的,一延此前的风格 空灵而梦幻~

歌词:(来源于网易云音乐)

We both know that it's not fashionable to love me
我们都知道,爱我不是什么高大上的追求
But you don't go cause truly there's nobody for you but me
但你不曾离去,因为我就是你的唯一
We could cruise to the blues
我们可以徜徉爱情海洋
Wilshire Boulevard if we choose
随意漫步风情大道
Or whatever you want to do
随心所欲
We make the rules
一切由我们主宰

Our honeymoon
这就是我们的蜜月
Our honeymoon
甜美的蜜月
Our honeymoon
美妙的蜜月
Say you want me too
告诉我你的渴望
Say you want me too
我要听你说爱我
Dark blue
幽蓝安逸
Dark blue
沉醉其中
We both know the history of violence that surrounds you
我们都知道,你的过往充斥残暴
But I'm not scared, there's nothing to lose now that I've found you
可我并不害怕,拥有你,我已拥有一切
We could cruise to the news
我们可以遨游大千世界
Pico Boulevard in you used little bullet car if we choose
开着你曾开过的车,去往你想去的地方
Mr. Born to lose
我们的爱情也许注定会消亡
Our honeymoon
这就是我们的蜜月
Our honeymoon
甜美的蜜月
Our honeymoon
美妙的蜜月
Say you want me too
告诉我你的渴望
Say you want me too
我要听你说爱我
Dark blue
幽蓝安逸
Dark blue
沉醉其中
There are violets in your eyes
你的眼里盛开紫色花朵
There are guns that blaze around you
你的周身散发荣耀战火
There are roses in between my thighs and fire that surrounds you
我的玫瑰为你绽放,你的爱火为我蔓延
It's no wonder every man in town had neither fought nor found you
没人能打败你,无人能看透你,这不足为奇
Everything you do is elusive to even your honey dew
哪怕是我,也难以参透你的一切
Our honeymoon
这就是我们的蜜月
Our honeymoon
甜美的蜜月
Our honeymoon
美妙的蜜月
Dadadadadada
Dadadadadada
Dadadadadada
Dreaming away your life
年华用来虚度
Dreaming away your life
青春拿来浪费
Dreaming away your life
时间消失成雾
Dreaming away your life
与你一起梦游
Dreaming away your life
沉沦爱情幻境
Dreaming away your life
只愿共你此生

评论
热度(5)

© SuperMan·Lee★ | Powered by LOFTER