Want to be a music critics

Yellow - Coldplay

初中常听的一首歌,这首歌无论从作词和旋律都很棒。也正是因为这一首歌,初出茅庐的 Coldplay 才崭露头角,同时也把他们带入了英国水星音乐奖~

这是他们最纯净的专辑,就像乘着降落伞而来,敲开人们的心门。 yellow在英语中除了黄色,还有胆怯小心的意思,还代表着热情。 表达了作者内心如火的情感 ,反映了自己的怯弱,希望喜欢的女孩子不再胆怯的回避他的感情,能够大胆的接受他的心意...

歌词:(来源于网易云音乐)

Look at the stars
抬头仰望繁星点点
Look how they shine for you
看它们为你绽放光芒
And everything you do
可你所做的每一件事
Yeah' they were all Yellow
却如此羞涩胆怯

I came along
追随着你
I wrote a song for you
为你写下了一首歌
And all the things you do
想着你举手投足间的胆怯羞涩
it was called Yellow
And it was called Yellow歌名就叫做YELLOW
So then I took my turn
我耗尽心力
Oh what a thing to have done
想表达对你的爱意
And it was all Yellow
却也胆怯起来
Your skin
你的肌肤
Oh yeah' your skin and bones
你的冰肌玉骨
Turn into something beautiful
使一切变得如此美丽
Do you know? you know I love you so
你知道吗 我不可自拔的爱上了你
You know I love you so
你该明了我已经深深地爱上了你
I swam across
我整颗心早已游向你
I jumped across for you
想飞奔到你面前却又止步
Oh what a thing to do
不知如何靠近你
Cos you were all Yellow
因为你是如此羞怯
I drew a line
我画出你的肖像
I drew a line for you
我画下了你的样子
Oh what a thing to do
却不知该如何表示
And it was all Yellow
如此胆怯小心
Your skin
你的肌肤
Oh yeah your skin and bones
你的冰肌玉骨
Turn into something beautiful
使一切变得如此美丽
Do you know?
你知道吗
For you I'd bleed myself dry
我愿为你抛开一切
For you I'd bleed myself dry
我愿意为你奉献我的一切
It's true
这都是真的
Look how they shine for you
看!星星都为你绽放光芒
Look how they shine for you
看!星星都为你绽放光芒
Look how they shine for
看!它们多么耀眼
Look how they shine for you
看!星星都为你绽放光芒
Look how they shine for you
看!星星都为你绽放光芒
Look how they shine
看!星星都为你绽放光芒
Look at the stars
抬头仰望繁星点点
Look how they shine for you
看它们为你绽放光芒
And all the things that you do
而你的举手投足却如此胆怯羞涩

评论
热度(5)

© SuperMan·Lee★ | Powered by LOFTER