Want to be a music critics

Run (Revised Album Version) - Snow Patrol

浅尝辄止的演唱风格,节奏平缓而从容,再加上主唱扑朔迷离的声线,赋予了摇滚异样的气质,听起来让人陶醉!

当初听到这首歌的时候,我正负伤在家,同时又因为一些小问题而与她产生了矛盾,所以那个时候心情并不好。但是当歌曲缓缓入耳的时候,我竟被它的旋律所深深吸引,而歌词中的一句话 “ It makes it so hard not to cry 一想到我可能再也见不到你了 ”更是顿时让我明白了什么......

歌词:(来源于网易云音乐)

I'll sing it one last time for you
我要为了你最后一次唱起这首歌
Then we really have to go
然后我们真的就要走了
You've been the only thing that's right
我至今唯一不后悔的事情
In all I've done
便是爱上你
And I can barely look at you
我几乎不敢看你的眼睛

But every single time I do
不过每次我那样做了
I know we'll make it anywhere
我都抑制不住
Anywhere from here
把你带到别处的欲望
Light up light up
点亮你心中的火吧
As if you have a choice
如果你能够作出选择
Even if you cannot hear my voice
即使你听不见我的声音
I'll be right beside you dear
我还是会一直陪着你的
Louder louder
声音再大一点可以吗?
And we'll run for our lives
我们为了美好生活而奔忙
I can hardly speak I understand
当你无法再提高你的声音
Why you can't raise your voice to say
我也不忍心大声说我爱你

To think I might not see those eyes
到我们不得不说再见的时候
It makes it so hard not to cry
一想到我可能再也见不到你了
And as we say our long goodbye
我的眼泪就止不住的要掉下来
I nearly do
就差一点
Light up light up
点亮你心中的火吧
As if you have a choice
如果你能做出选择
Even if you cannot hear my voice
即使你听不见我的声音
I'll be right beside you dear
我还会一直伴你左右
Louder louder
声音再大一点好吗
And we'll run for our lives
我们为美好生活奔走
I can hardly speak I understand
当你无法再提高你的声音
Why you can't raise your voice to say
我也不忍心大声说我爱你
Slower slower
动作慢点吧
We don't have time for that
我们没有时间了
All I want is to find an easier way
而我希望多留一点
To get out of our little head
让我们心灵相通
Have heart my dear
勇敢一些,亲爱的
We're bound to be afraid
我们不可以害怕
Even if it's just for a few days
哪怕只有一点点
Making up for all this mess
我们要尽力修复这创伤

Light up light up
点亮你心中的火吧
As if you have a choice
如果你能做出选择
Even if you cannot hear my voice
即使你听不见我的声音
I'll be right beside you dear

我还是会一直陪着你的

好的音乐,就像沿途经过的美景,可遇不可求~

评论(2)
热度(9)

© SuperMan·Lee★ | Powered by LOFTER