Want to be a music critics

The Water - Hurts

·这歌从歌词到意境都准确的描述了深海恐惧症患者的内心~
·就如同在深海一样。孤独、压抑、无助、挣扎。 长达一分钟的留白将整首歌一分为二。前者是深不见底的黑色空间,后者则像是浮出水面的新世界。

歌词:(来源于网易云音乐)

innocent they swim
他们只是在水中划游
I tell them 'no'
我告诉他们不要这样
They just drive right in
他们只是潜入水中
But do they know
但,他们知道吗
It's a long way down
离水底还很远

When you're alone
当你茕茕孑立
And there's no air or sound
那里窒息、静音
Down below the surface
潜入水面下
There's something in the water
水里有些什么
I do not feel safe
我感受不到安全感
It always feels like tortare
这让我难以忍受
to be this close
这么近的距离
I wish that I was stronger
我愿我能更坚强
I'd seperate the waves
双手划开出了一道水浪
Not just let the water
那水不只是
Take me away
带着我走
There was a time I'd dip my feet
水浸湿了双脚
And it would roll off my skin
水滴从皮肤下滑落
Now every time I get close to the edge
不是每一次都可以如此接近边缘
I'm scared of falling in
我害怕坠落
Cause I don't want to be stranded again
因此我不想再搁浅,这样无依无靠
On my own
只有我一己之力
When the tide comes in
海水潮涨
And pulls me below the surface
把我推上水面
There's something in the water
水里有些东西
I do not feel safe
我失去安全感
It always feels like tortare
总感觉被侵蚀
to be this close
越来越靠近
I wish that I was stronger
我希望变得更强大
I'd seperate the waves
我想成为巨浪
Not just let the water
那水不只是
Take me away
带着我走

因为太美,所以不敢接近~

评论
热度(5)

© SuperMan·Lee★ | Powered by LOFTER