Want to be a music critics

All of the Stars - Ed Sheeran

莎士比亚的剧作《凯撒大帝》里的一句话:The fault, dear Brutus, is not in our stars, But in ourselves, that we are underlings. 原作者用The Fault in Our Stars 这个名字表示无法同意莎翁的观点 有时命运就是弄人...

电影根据约翰·格林同名小说改编,讲述了两个患有癌症的青少年间有关爱情,生命和死亡的故事。 16岁少女海蓁患有肺癌,最近病情似乎有所缓解,但对于这样的奇迹她并没有感到特别高兴,因为她还是得不断接受治疗,每次的诊疗都仿佛在刻印着她生命最后的篇章,氧气罐更是成为了维持她生命的陪伴..

我虽然没有看过 星运里的错 这部片子,但是循环了几遍以后才觉得这首歌已经深深的融入了我的内心中,不仅是黄老板那清澈的嗓音感染了我,而是那打动人心的旋律使我深深感动~

歌词:(来源于网易云音乐)

It's just another night
今晚并未有些许不同
And I'm staring at the moon
我盯着月亮呆看
I saw a shooting star
猛然间我见到一颗流星
And thought of you
唔,然后想到了你
I sang a lullaby
我在河畔边唱过一首催眠曲
By the waterside and knew
我知道

If you were here,
如果你若在我身旁
I'd sing to you
我肯定会给你唱
You're on the other side
你在河的另一岸
As the skyline splits in two
河流将天际划为两份
I'm miles away from seeing you
但我会涉水而上,就是想见到你
I can see the stars
我能瞅见头顶上的颗颗星辰
From America
点落在美国上空的夜里

I wonder, do you see them, too?
我揣度着,你是不是也能看见
So open your eyes and see
你快点抬头看一下呀
The way our horizons meet
这样我们便会四目交会
And all of the lights will lead
所有星辰的璀璨
Into the night with me
将引导着我

And I know these scars will bleed
我知道悲剧是有可能重演的

But both of our hearts believe
但我们都相信
All of these stars will guide us home
所有星辰的璀璨会引导我们回家
I can hear your heart
我能听到你心跳的声音
On the radio beat
They're playing 'Chasing Cars'
他们在放‘chasing cars'
And I thought of us
我不禁想到我们两个了
Back to the time,
那个时候
You were lying next to me
你躺在我的身旁
I looked across and fell in love
我侧眼看着你,然后就爱上你了
So I took your hand
于是我拉起你的手
Back through lamp lit streets I knew
带你走过我知道的所有岛屿和街道
Everything led back to you
任何事物都能让我想起你
So can you see the stars?
你能不能看一下这些星辰呀?
Over Amsterdam
这些阿姆斯特丹上空的黄色闪光
You're the song my heart is
我的心跳随着你的呼吸改变而改变
Beating to
So open your eyes and see
那么你快看
The way our horizons meet
我们交会时互放的光亮。
And all of the lights will lead
所有星光的璀璨
Into the night with me
And I know these scars will bleed
我知道悲剧是有可能重演
But both of our hearts believe
但我们都相信
All of these stars will guide us home
所有星辰的璀璨会引导我们回家
And, oh, oh, oh
我就是知道呀

I can see the stars
我能看这些黄色闪光
From America
点落在美国上空的夜里
All Of The Stars - Ed Sheeran

总之非常喜欢这样类型的歌,让心灵放飞,让灵魂呼吸~

评论
热度(9)

© SuperMan·Lee★ | Powered by LOFTER